הפקת סרטון תדמית שהפך למשימה לאומית

Share on facebook
Share on google
Share on email
Share on whatsapp
יש רגעים בעבודתה של חברת ההפקה, בהם אי אפשר להבין את המשמעות של העבודה, אלא חודשים רבים אחרי סיום תהליך ההפקה כולו. כל כך הרבה פרויקטים חשובים, מהנים ואהובים עברו תחת ידיו הנאמנות של הצוות שלנו, אבל במידה מסוימת פרויקט הצילום של חברת א.שדה, הוא תהליך עבודה ייחודי ששווה להעמיק בו

חברת א.שדה קיבלה לידה את המשימה לבצע תהליך הקמה של למעלה מ 15 אלף מטרים בין קומותיו של בית החולים "הרצוג" בירושלים. ואנחנו קיבלנו את ההזדמנות ללוות אותם בתהליך ההפקה של סרטון התדמית המיוחד והייחודי של תהליך העבודה הזה. עם תחילתו של משבר הקורונה בישראל, החשיבות של פרויקט בית החולים "הרצוג", עלתה מעלה, והפרויקט הפך למשימה לאומית.

איך מצלמים פרויקט בלתי נשכח – חושבים מחוץ לקופסא!

מיד עם תחילת ההתקשרות עם חברת א.שדה, הבנו שמולנו עומדת חברה חריגה בנוף, ברמה האישית, הנכונות להתגייס למשימה כל כך חשובה בחיי המדינה הקטנה שלנו, היא עניין מרשים לכשעצמו.

ובה בעת, ברמה המקצועית הבנו שיש לצוות המקצועי של החברה המון כישורים ויכולות שחשוב לנו להציג בסרטון תדמית מוקפד. בנקודה הזו, נכנס אלעד לוין, מפתח הקריאטיב והתסריטאי של הפרויקט שלנו לפעולה.

זה היה צפוי לפתוח את הסרטון בצילומי בנייה מרהיבים, הממחישים את העוצמות של חברת א.שדה, אבל לצד זאת אלעד ביקש להמחיש את ההקפדה על הפרטים ואת הדיוק שמציגים אנשי חברת א.שדה בצורה אחרת לגמרי. במקום אתר בניה, נפתח הסרטון באולם קונצרטים, כאשר על ״נגני התזמורת״, "מנצחים" אנשי המקצוע של חברת א.שדה בצורה מדויקת וממוקדת מטרה.

ההמחשה של יכולות הובלת הפרויקטים, היא הדרך להכניס את הצופים אל תוך העולם של חברת א.שדה, תוך העברת מסר בנוגע לערכי היסוד של הפעילות המקצועית.

הפרקטיקה המקצועית של חברת הפקה

כמו בכל הפקת סרטוני וידאו ככזאת או אחרת, גם בתהליך העבודה של חברת א.שדה הצוות שלנו נדרש לרדת לפרטים הכי קטנים, בדרך ליצירה של סרטון תדמית מנצח.

אבל במקרה של הסרטון הנוכחי, הכלים הקיימים קיבלו שחקן חיזוק משמעותי בדמות צילום ראיונות עם כל המעורבים בתהליך. גם צוות צילום מיומן בתחום ההפקה של סרטוני תדמית, צריך לבצע התאמות על מנת לעמוד במשימת צילומי ראיונות.

האתגר בצילומי ראיונות הוא למצוא את האיזון בין התכנים והמסרים החיוניים לאפקטיביות הסרטון, לבין תחושת הנינוחות של המרואיין. לא כל אדם יכול להרגיש בנוח מול מצלמה, בוודאי בסיטואציות בהן צריך לתאר תהליך עבודה כה מורכב.

ועל כן, צוות ההפקה שלנו הגיע מוכן עם שאלות שנכתבו לכל מתראיין, הן מבית החולים והן מחברת א.שדה. .

נותנים מקום להישגים החשובים באמת

עיקר החשיבות של סרטון התדמית של חברת א.שדה, בא לידי ביטוי בתרומה הגדולה שלהם לאתגרי משבר הקורונה בישראל. לא כל יום אנחנו פוגשים חברה שיצאה מגדרה, השקיעה מאמצים של זמן וכספים, וחשבה על טובת הכלל – בעת עבודה על פרויקט בנייה מן השורה.

וכשיש באמתחתנו הישג כל כך משמעותי, שסייע למדינה להתמודד עם גלי החולים הקשים במהלך מגפת הקורונה, אנחנו רוצים להדגיש אותו. גם את הרגעים הכי מאתגרים של הפרויקט, בהם אנשי חברת א.שדה נתקלו בבעיות לא צפויות כמו הצורך לסלול כבישים ללא נסיון מוקדם, אפשר להפוך ליתרון.

צילומי אוויר נרחבים, היכרות עם הצוותים העוסקים במלאכה עד לרמת העובדים והפועלים והבנה של מורכבות הסיטואציה בה נמצאו אנשי בית החולים בראיונות. כל אלו הם אלמנטים אשר נותנים ממד נוסף של משמעות לפעילות החברה החל משלבי התכנון ועד לתהליכי ההתאמה לצרכים המשתנים של בית החולים. עד לקבלת תוצר שהוא פרויקט לאומי ברמה הכי גבוהה ומקצועית שיש. שמחנו מאוד לקחת חלק בתיעוד המסע הזה ולהפיק את סרטוני הוידאו שליוו את התהליך.