הפקת סרטון למימון המונים

Share on facebook
Share on google
Share on email
Share on whatsapp
המאה ה -21 הביאה לחיים שלנו את אחת מהיכולות המרתקות להקמה של פרויקטים ולקידום מקצועי של קבוצות יזמים מכל העולם – אתרי מימון המונים
הפקת סרטון למימון המונים
הפקת סרטון למימון המונים

המאה ה -21 הביאה לחיים שלנו את אחת מהיכולות המרתקות להקמה של פרויקטים ולקידום מקצועי של קבוצות יזמים מכל העולם – אתרי מימון המונים.

למען הרגע שבו החלה המהפכה המקוונת לצבור תאוצה, יזמים צעירים גילו את כוחם של ההמונים והשקיעו את כל זמנם ומרצם על מנת להציג לראווה את הפיתוחים שלהם באתרים ייעודים, דוגמת אתר INDIGOGO – נכון להיום אתר גלובלי לקידום פרויקטים של מימון המונים.

אבל, כדי להצליח להניע את הגולשים לפעולה, אי אפשר לסמוך רק על תוכן כתוב.

היזמים בעצם מבקשים מהלקוח להשקיע כסף בחברה, רעיון או מוצר בתהליכי פיתוח. ולכן, המדיה המצולמת אותה אפשר לבסס על תהליך הפקת סרטון למימון המונים, היא חלק בלתי נפרד מהליך גיוס הכספים ומימון הפרויקט, הן בפלטפורמות למימון עצמם והן ברשתות החברתיות.

יש באזז! מותגים צעירים

כפי שוודאי הצלחתם להבין, אתרי מימון המונים הם כלי רב עוצמה, חדשני ומבטיח, שמשנה לגמרי את כללי המשחק של עולמות הייצור והפיתוח. היום, בפעם הראשונה אי פעם, גם יזמים צעירים שאין להם יכולות כלכליות או גב כלכלי מבוסס, מסוגלים בצורה פשוטה יחסית, להציג את היכולות המקצועיות שלהם ולהפיח חיים בחלום האישי שלהם.

הרציונאל, פשוט ממש – היזמים מעלים לאוויר עמוד מכירה מושך ואטרקטיבי, בו הם מציגים את המוצר, הרעיון או הסטארטאפ עליו הם עובדים. וההצעה ללקוחות היא השקעה בהווה, תוך מתן תשורה בעתיד לבוא. ברגע שהמוצר יוצא לאוויר, כל מי שתמך בפרויקט לאורך הדרך, זוכה להנות מהמוצר או מהפיתוח, ראשון.

ההצלחה של אינדי גו גו, הביאה להקמתם של אתרים רבים נוספים ברחבי העולם, דוגמת אתר קיקסטארטר. וגם אתרים מצליחים מקומיים, כמו אתר הדסטארט, שכבש את עולם היזמות הישראלי, בעיקר כרוח גבית חזקה ליוצרים, מוזיקאים וכותבים אשר מוצאים בהדסטארט בית לפרסום היצירות בשלב הבוסרי שלהם ועד גיוס הכספים וקטיפת הפירות המתוקים, בצורת אלבומים, ספרים ועוד.

הנעה לפעולה בעזרת סרטונים – זה לא אנחנו, זו הסטטיסטיקה!

בתהליכי גיוס המונים מוצלחים, יש רק גורם אחד, משנה משחק, שהצליח לגרום ללקוח להביע עניין אמיתי בפרויקט או המיזם ולהשקיע את הכסף הדרוש לכם. ובאופן ממש לא מפתיע מדובר על סרטוני קידום למוצר חדש, המופקים בצורה מקצועית ואיכותית.

מגמה זו ניתן לראות בכל אחת מפלטפורמות גיוס ההמונים בארץ ובעולם. והלכה למעשה היא מבוססת גם על מחקרים אותם הציגה חברת קיקסטארטר. לפי החברה, בפרויקטים בהם השקיעו אנשי החברה בתהליך הפקת סרטון למימון המונים, אחוזי ההמרה גדלו ב 66%, והביאו לגיוס מהיר ומאסיבי לפרויקט.

https://vimeo.com/289674977

בג׳ין הופק עי מרימיקס וגייס בתוך 24 שעות את כל המימון

וכן, המספרים מדברים בעד עצמם. עם קמפיינים כמו הקמפיין של חברת בג'ין, אשר הצליח בתוך 24 שעות להשיג את כל סכום המטרה לקמפיין וגייס למעלה מ 800 אלף שקלים. כמו כן, את ההוכחות אתם יכולים לראות בשטח, עם יותר מוצרים ושירותים שמקבלים סיוע של פרויקטים במימון המונים. כך שבשנים האחרונות, המגמה של הפקת סרטונים למימון המונים, היא כבר חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה על הפרויקט כולו. הסרטונים מאפשרים להניע את הגולשים אל עמוד המכירה של המוצרים, הן מהרשתות החברתיות והן מחיפושי גוגל של מוצרים דומים. במקביל, לקוחות שכבר מביעים עניין במותג, יכולים לקבל את זריקת העידוד האחרונה שלהם, כדי להשקיע במותג ולתרום להצלחת הקמפיין.

הפקה בחשיבה פורצת גבולות – היא משימה ייחודית

בעת תהליך העבודה על הפקת סרטון למימון המונים וגם בתהליך להפקת סרטון תדמית, נדרשת מכל המעורבים בתהליך יכולת לזהות את הקהל ולהתמקד במסרים אחידים. מבין כל שלבי העבודה על הפקת הסרטון, האפיון של קהל המטרה הוא החלק החשוב ביותר ביצירת סרטון למימון המונים, שכן רק כך ניתן לצמצם את "רעשי הרקע" הפרסומיים ולפנות רק לאנשים שבאמת יכולים להביע עניין במיזם. כמובן שאי אפשר להתעלם מעבודת הפקה ברמה הכי גבוהה שיש, כולל יצירת תסריט, צילום מוצר ברמה מקצועית וצילום אווירה בסרטון. כך שזו היא משימה לצוות מיוחד שיכול לצאת למסע ביחד איתכם ולהצליח להביא תוצאות במהלך הקמפיין.

https://vimeo.com/335069146

סרטון גיוס המונים של אלדריך פאונדרי

הטעות הנפוצה ביותר, מבחינת תפיסת קהל המטרה, היא החשיבה לפיה "כולם יכולים להתעניין בקמפיין של המותג". הבחירה ללכת על קהל כמה שיותר רחב, יכולה להיות מוצלחת, אבל גם יכולה להוביל אתכם להשקעה מאסיבית מאוד בפרסום ובשיווק, שתכלה את כלל המשאבים הכלכליים של הקמפיין. ועל כן, מאוד חשוב להבין מה הם האנשים אותם אתם רוצים לחשוף לפרויקט, מתוך כוונה אמיתית להניע אותם לפעולה.

הפקה שמצליחה לייחד את קהל המטרה, וליצור סדרת סרטונים אידיאלית לסוג קמפיין המימון, היא הפקה שמדברת עם הקהל בשפה שלו ומביאה לפרויקט הצלחה. נכון לכתיבת מאמר זה,

מרימיקס הפיקה סרטוני גיוס כספים אשר גייסו סכום כולל של  16,850,000 מליון שקלים. אם יש לכם מיזם חדש, סטארטאפ או אלבום מוסיקה משובח ואתם יוצאים לגיוס,

אל תעשו את זה לפני שדיברתם איתנו 🙂  הקפה עלינו.