שיווק מוצרים בעזרת סרטון שיווקי

Share on facebook
Share on google
Share on email
Share on whatsapp
כמו כל אלמנט שיווקי בעולם הטכנולוגי של ימינו, גם בתהליך השקה של מוצר חדש לקהל הלקוחות הכללי, רוצים אנשי החברות לבצע תהליך חשיבה מוקפד אשר בסופו ייבחרו אפיקי השיווק המתאימים
שיווק מוצרים בעזרת סרטון שיווקי
שיווק מוצרים בעזרת סרטון שיווקי

כמו כל אלמנט שיווקי בעולם הטכנולוגי של ימינו, גם בתהליך השקה של מוצר חדש לקהל הלקוחות הכללי, רוצים אנשי החברות לבצע תהליך חשיבה מוקפד אשר בסופו ייבחרו אפיקי השיווק המתאימים.

ויזואליות משחקת תפקיד מפתח בתוך עולם השיווק האינטרנטי, בעיקר משום שזמן הצפייה הממוצע של גולשים בפרסומות באינטרנט, רק הולך ומתקצר.

זוהי בדיוק הסיבה שבגללה אתם רוצים לפנות לאפיק של שיווק מוצרים בעזרת סרטון שיווקי, ממוקד מטרה וברור ללקוח. אבל כדי לצלוח תהליך שיווק מוצרים על בסיס פלטפורמת וידאו, צריך לעבור תהליך איפיון קהלים בליווי חברה מנוסה.

 

מדוע סרטון שיווקי מניע יותר לפעולה מאשר תמונת סטילס שיווקית?

היתרון הגדול והמשמעותי ביותר של תהליך שיווק מוצרים בעזרת סרטונים שיווקיים, הוא מיקוד תשומת הלב של הצופה בשילוב ראיה ושמיעה, כך מבחינה מדעית נעשה עיבוד נתונים רחב יותר ע״י הצופה בסרטון וידאו שיווקי מאשר בצפיה בתמונת סטילס למשל.

כיום טכנולוגיות צילום מתקדמות מאפשרות לכל בעל עסק להביא לידי ביטוי את האיכויות והאלמנטים הפיזיים הייחודיים למוצר שלו, בצורה ברורה הרבה יותר.

סרטון וידאו שיווקי הוא כלי עוצמתי הרבה יותר. העובדה שללקוח יש יכולת לראות את המוצר בעת השימוש, בסיטואציות שונות, מחזקת את החיבור הרגשי, כך בעזרת תסריט חכם, ננסה ראשית ל״מכור״ לצופה חוויה הרבה לפני שנמכור לו מוצר.

אומנם הצילום האיכותי הוא הבסיס לתהליך שיווק מוצרים בעזרת סרטון שיווקי, אבל ישנם עוד אלמנטים שהופכים את הסרטון השיווקי לחזק ורלוונטי במיוחד.

 

התאמת התכנים למסרי החברה העיקריים

בכדי להניע לקוחות לפעולה, לא מספיקים כמה פריימים יפים או צילומי חוץ של המוצר. שילוב של תכנים כתובים וקריינות אולפן ובחירת המוזיקה המתאימה ביותר להפקת סרטון שיווקי יש השלכות עוצמתיות מאוד על התגובה של הלקוחות למוצר אותו אתם רוצים לשווק.

אם למשל, חשוב לכם לתאר את החומרים מהם מיוצר המוצר שלכם, קריין אשר מלווה את הסרטון יוכל לתת מידע נוסף או להצביע על דגש מסויים, במקביל טקסט כתוב שמוצג לצד הצילום יציג יתרונות נוספים של מוצר וייתן נפח מקצועי לסרטון שלכם.

מה גם שמסרים גרפיים מהווים יתרון ברור היום בסרטונים שמתנגנים בפיד ברשתות החברתיות, במקרה והסרטון יופיע ללא קול (מיוט), עדיין המסרים החשובים לכם יעברו בעזרת גרפיקה.

כמובן שחשוב להתייחס לטקסטים הכתובים בהתאם לרוח החברה ולערכים שבית העסק רוצה לקדם. כך שהסרטון הנוכחי יתכתב עם כלל תפיסת השיווק של בית העסק. בצורה כזו כלל אפיקי השיווק שלכם ייצרו מצג אחיד של מסרים, אל מול הלקוחות שלכם.

 

עבודת פיתוח תדמית מוצר – היא הבסיס לסרטון איכותי

על מנת להביא את המיטב בתוך תהליך הפקת סרטון שיווקי, חשוב להבין מה הן נקודות הבידול של המוצר.

בין היתר, שאלות כמו "מהו הפתרון שמציע המוצר?" או "מי הוא קהל היעד של המוצר?"  ״במה שונה המוצר הזה ממקבליו בשוק?״ יכולות להיות שאלות מנחות חשובות מאוד בתהליך העבודה אל מול צוות הקריאטיב בפיתוח הרעיונות עליהם יתבסס הסרטון השיווקי. אנשי ההפקה יבקשו להבין את היתרונות והבידול של המוצר, כדי להפיק מהן את היררכיית המסרים שתיבחר להצגה בסרטון.

וכך, המידע המוצג ללקוח יהיה מזוקק, קוהרנטי ברור וקליט.