המדבקה היתה על הקיר

Share on facebook
Share on google
Share on email
Share on whatsapp
איך שם נולד? כבר המצאנו שמות לספרים, לאלבומים ואפילו שמות ל2 חברות, אבל תסריט שנכתב וממנו בטעות נולד שם של מוצר, ריגש אותנו במיוחד

מסרטון תדמית לסרטון מוצר. כך נולד שם של מוצר מתוך תסריט שנכתב במרימיקס

המפעל הקטן למסקינטייפים של הקיבוצנקים משדה בוקר שנקרא ״דביק״ התחיל את דרכו אי שם בשנות ה-80, איש לא חשב לעצמו אז שעיראק תפלוש לכויית, ישראל תחטוף טילים ובשיא ימי הלחץ והחרדה של מלחמת המפרץ ב-1991, כל חלון במדינת ישראל ייאטם בסרט דבק בהוראת הממשלה.

כך מצאה את עצמה החברה הקטנה שממוקמת ליד הצריף המיתולוגי של בן גוריון, מובילה משימה לאומית,ומספקת לרבים את תחושת הבטחון החשובה כל כך באותה העת. מאז, המסקינטייפ של חברת "דביק" הפך לשם דבר ונפוץ כמעט בכל מדינה בעולם, כמוצר ישראלי גאה.

 

הכוכב של שנות ה90

ההחלטה השיווקית של דביק – ששינתה את התמונה

פאסט פווארד ל 2019, כחלק מאסטרטגית השיווק של דביק והפצת המוצרים ליותר ויותר מדינות בעולם, החליטו מנהלי חברת דביק לפנות אלינו, מתוך רצון ליצור סרטון תדמית המזמין את הלקוחות מעבר לים לסיור במפעל, ישר מכסא המחשב במשרד שלהם.

בעבודת צוות משותפת, ובתהליך חשיבה ותכנון מעמקים יצרנו במרימיקס יחד עם אנשי החברה, את הסרטון הנכון למותג החלוצי משדה בוקר. הסרטון שזר את ההיסטוריה של ישראל יחד עם החברה, הציג את מקום הפעילות ואת הייחודיות של המותג, כמו גם את ההתאמה לצרכים שונים של לקוחות החברה.

 

סרטון תדמית של דביק, המפעל בשדה בוקר והצריף המיתולוגי של בן גוריון

 


אמזון הנה אנחנו באים

ב-2020 נולד פיתוח חדש של דביק, לוח מחיק אותו ניתן להדביק בכל מקום בבית או במשרד ולאפשר לילדים לקשקש על הקירות בחופשיות. או להעביר פרזנטציות,  עד כאן, הכל נשמע מושלם. מרימיקס שהייתה אמונה על הפקת הסרטונים מהאות הראשונה בתסריט ועד הסרטונים המוכנים, החלה בכתיבת התסריט לסרטון המוצר.

 

כתיבת תסריט החלה
סרטון מוצר טוב, מתחיל בתסריט טוב.

 

אך שם של מוצר נולד? כשכותבים תסריט.

כשהחלה העבודה על הסרטון למוצר לא היה לו שם ולא הייתה אריזה.

אלעד לוין, התסריטאי של הפרוייקט,  העניק למוצר שם זמני "UNDO STICK" והתגובה החיובית של אנשי "דביק" לא איחרה לבוא.

אלעד: ״זה מצחיק כי ישבתי וחשבתי על שם תוך כדי שמתגלגל התסריט, רק בשביל שיהיה לי משהו לעבוד איתו, ואז כתבתי שם ומחקתי, כתבתי שם אחר ומחקתי… פתאום הבנתי שאני עושה בדיוק את מה שהמוצר עושה, זה לוח מחיק, אתה כותב, אתה מוחק, אתה עושה ״אנדו״…

כמה פשוט UNDO STICK. שלחנו את התסריט לאייל מדביק שעוסק בשיווק מוצרי החברה באמזון והוא מיד אהב את זה, אך לא היה בטוח אם זה הולך לעבור את הבורד של החברה.

לאחר שבועיים כבר יצאנו לצילומים, ביום צילום אחד צילמנו את 2 הסרטונים, חיכנו משהו כמו חודשיים שיסיימו את עיצוב האריזה שנוכל לצלם אותה בסטודיו. ואז זה קרה…

הגיעה חבילה מדביק לסטודיו מרימיקס, פתחנו את הקרטון, וגילנו את המוצר באריזה מדהימה, יפיפיה, והשם של המוצר, UNDO. זה היה רגע מאוד מאוד מרגש. זו בעיניי הצלחה אמיתית, גם שלנו וגם של הלקוח.״

אריזת המוצר UNDO
התרגשות גדולה, השם שנשלף מתוך התסריט הפך להיות שם המוצר

שיתוף פעולה זה כל הסיפור

הפקת הסרטון של חברת "דביק" למוצר "UNDO" גרם לנו קודם כל להעריך את העבודה שאנו עושים. אבל לצד זאת, מבחינה מקצועית הדבר החשוב ביותר, אשר מלווה אותנו בכל תהליך עבודה שאנו מנהלים הוא שיתוף הפעולה. היכולת של מנהלי "דביק" לשוחח איתנו בחופשיות, להעלות את הצרכים, להסביר ולהציג את היכולות המקצועיות והפתיחות שלהם לרעיונות חדשים הם אלה שעשו את ההבדל.

אמנם אנחנו מגיעים לתהליך העבודה עשירים בניסיון המקצועי, בכלי העבודה, בטכניקות. אבל בכדי ליצור סרטון מוצלח למותג משגשג כמו דביק,  צריך שיתוף פעולה, הקשבה ופתיחות.

לפני הקריאטיב, לפני הרעיונות, התסריט… תמיד תמיד,  אנחנו קודם כל מקשיבים. עוד לפני שנעשה את הצעד הראשון לכתיבת התסריט, או נמצא את הלוקיישן המתאים לצילום סרטון מוצר – אנו נרצה לשבת יחד עם הלקוח והצוות שאמון על השיווק, להבין יחד ולמצוא את המילים (ואפילו את השמות והתיאורים) שיספרו את הסיפור שלו על הצד הטוב ביותר.