איך מפיקים סרטוני תדמית מיוחדים במינם?

Share on facebook
Share on google
Share on email
Share on whatsapp
חלון הראווה של כל עסק כבר מזמן לא נמצא ברחוב הראשי או בקניון, הלקוח פוגש אתכם בפעם הראשונה באינטרנט ואין שני לרושם ראשוני

 

אז מאיפה מתחילים? כך תפיקו סרטון תדמית איכותי, מוכנים? אקשן!

הפקות

 

אחת הדרכים היעילות ביותר לשבור את הקרח אל מול קהל הלקוחות או לספר את הסיפור המקצועי של החברה שלכם הוא לצאת בקמפיין תדמיתי. בעבר קמפיינים אלו התבססו בעיקר על הופעות בטלוויזיה, פרסומים בעיתונות או רעיונות של בכירי החברה. ואולם כיום, כאשר ערוץ התקשורת העיקרי עם הקהל הרחב הוא האינטרנט, נדרשים מנהלי חברות לצאת מהקופסא כדי ולחשוב על אמצעים יצירתיים. הדרך הטובה ביותר לגשת לקהל ולהציג את הפעילות הענפה של העסק היא על ידי יצירת סרטוני תדמית לעסקים בליווי צוותי הפקות מקצועיים. כדי שתצליחו להביא לידי ביטוי את כל היכולות של העסק שלכם, אתם רוצים לתכנן את הסרטון לפרטיו ולפקח על כל שלב בתהליך ההפקה.

חמשת כללי הברזל ליצירת סרטוני תדמית עסקיים מנצחים

5 rules

גם אם זו הפעם הראשונה שבה אתם פונים לאפיק ההפקה של סרטוני תדמית לעסקים, ניתן לפצח את השיטה וליצור סרטון מיוחד שיציג את החברה שלכם בצורה הטובה ביותר. הצלחת תהליך הפקה של סרטון תדמית, מבוססת על חמש שאלות שאתם רוצים לשאול את עצמכם לאורך הדרך:

  1. מה אתם רוצים לספר – חשבו על נקודות העוצמה, החוזקה והיכולת המרכזיות של העסק שלכם. האם מדובר על מחלקת הפיתוח או על פסי הייצור. אלו הם האנשים שתרצו להציב בחזית הסרטון, פשוט משום שהם יספרו את הסיפור שלכם על הצד הטוב ביותר. לחילופין, ייתכן ויהיו מנהלים אשר יבקשו להציג את אופן בניית החברה ואת השירותים המרכזיים שלה בסרטון שיהיה מעין סקירה כללית על בית העסק (גישה דומה תתאים גם בעבור סרטוני גיוס המונים).
  2. מה התקציב שלכם – כדי לקבוע את מידת ההשקעה בסרטון (כולל איכות הציוד, מיקום הצילומים וסוג העריכה שתרצו ליצור), מומלץ לבצע הערכה כלכלית קודם לכל. המטרה היא למצוא את נקודת האיזון שבין ההשקעה בסרטון לבין התמורה שאתם עתידים לקבל ממנו, כדי להשקיע בדיוק את סכום הכסף המתאים לכם.
  3. איפה תצלמו את הסרטון – הלוקיישן הוא במידה רבה האלמנט שמכתיב את הטון בסרטון. מפעלים גדולים בתעשייה יכולים לבחור בשטח המפעל המרשים לצילום, בעוד שחברות סטרטאפ קטנות יותר ינסו להציג את המוצר בפעילות בשטח. לכל מנהל יש את התמונה האידיאלית למיקום בראש וחשוב לברר אותה בשלב מוקדם של הצילום.
  4. מי ישתתף בסרטון – לא כל העובדים, המנהלים והלקוחות שלכם ירצו להשתתף בסרטון. ואם אתם רוצים לרתום אותם לפעילות, חשוב לפנות רק לאלו שיכולים לעמוד בביטחון מול המצלמה ולהביא תועלת כבר מהצילום הראשון. כמובן שאם תרצו ניתן לכתוב למצולמים טקסט מוכן מראש ולסייע להם לעבור את הצילום בצורה טובה יותר, אבל חשוב לשמור על מעמד של אותנטיות בתהליך העבודה כדי ליצור חיבור רגשי לחברה שלכם.
  5. מי עתיד לצפות בסרטון – כבר בשלבי העבודה הראשונים על הסרטון, מומלץ להגדיר את המטרה. כך, תוכלו לפנות לקהל היעד שלכם בשפה המתאימה (פנייה למשקיעים היא שונה בתכלית מאשר פנייה ללקוחות או לציבור הכללי).

    עושים עסקים, הפנים של החברה
    עבודת צוות

הצוות שיעשה את כל ההבדל – הפקה מקצועית של סרטוני תדמית

בשלב זה, ברור לכם שאתם רוצים לצאת בהפקה של סרטון תדמית לעסק שלכם. הבעיה המרכזית שמונחת לשולחנכם היא איך לצאת לדרך. המשימה היא כל כך חשובה שאתם רוצים להפקיד את הנראות של החברה שלכם בידיים מיומנות ומנוסות, ואין דבר ברור מכך. לפיכך מומלץ לקחת את הזמן בחיפוש אחר צוות הצילום וההפקה שיענה על כל הצרכים שלכם, לתחקר, לבדוק, לשאול ולתאם ציפיות. רק כאשר אתם מרגישים בטוחים לגמרי, חתמו על חוזה העבודה והוציאו לפועל את סרטון התדמית המושלם לחברה שלכם.